MINIMOTOR
minimotoros oktatás, versenysport


HÍREK
MotogpTV. kód
- 2008.08.20.

Az 50 000 látogatónkat megajándékozzuk, egy MOTOGPTV kóddal, mellyel a gyorsasági motorsport
legrangosabb eseményét tekintheti meg díjmentesen.


Kezdődik a szabadtéri oktatás
- 2008.03.24.

Mi motorosok szembe szállunk az időjárással.
A kiállítást követően már ismét régi helyünkön a HUNGARORINGEN várjuk az érdeklődőket, új tanulókat, és edzeni a régieket.
Aki kedvet érez lépjenközénk, taníttassa gyermekét Magyarország legszebb és legvonzóbb motoros centrumában.


Motorkiállítás
- 2008.02.05.

Kiállítunk a Hungexpo A pavilon 306-os standon a VII. Nemzetközi Motorkiállításon.
A 17-es pavilonban szalomversenyt, bemutatót tartunk, itt lesz YAMAHA CITY motorokkal tesztmotorozás is.
A kiállítás ideje alatt lehet jelentkezni a Hungaroringen működő HUNGARORING-YAMAHA CITY Minimotoros Iskolába, valamint a 2008 évben a YAMAHA CITY-CEMELOG Racing Team névre hallgató No.1. Mini és Motoros Teambe versenyzőnek.
A kiállítás ideje: 2008.március 12- 16.


Iskola
- 2007.05.25.

A nyári szünidőben intenzív oktatást, edzést tartunk a HUNGARORINGEN.

Jelentkezés, érdeklődés: 06-30-9369-838


tovább







 

 

Egy évet húzták, mit a rétes tésztát, most pedig VÉGE. Ennyi volt a Magyar Nagydíj. Az a kár, hogy megint a politika és a pénz nyert a SPORT ellenében. Az egyik visszalép, a másik önös érdekből hallgat.

 

 

 

2009. február 10. 13:02

Gyenesei: bizonytalan a motoros Magyar Nagydíj megrendezése

2009. február 10. 12:22

Vélhetően nem készül el a magyarországi Moto GP-pálya, így futamot sem lehet rajta rendezni, miután a spanyol fél bizonytalan a feltételek megteremtésében - mondta Gyenesei István sportért felelős önkormányzati miniszter kormányszóvivői tájékoztatón kedden Budapesten, egy internetes oldal hírére reagálva. Ígéretekkel nem lehet motorozni - jegyezte meg a miniszter, hozzátéve, hogy jelenleg bizonytalan a szeptember 20-ra kiírt Magyar Nagydíj megrendezése. Kijelentette, hogy a magyar fél határidőre teljesítette a feltételeket. Mind az állam, mind az önkormányzatok teljesítették az ez évi építkezéshez és a verseny megrendezéséhez szükséges előírásokat.

 

 

Az engedélyezési eljárások folyamatban vannak, ezek kellő ütemben haladnak. A miniszter elmondta: kijelölték a sávolyi pálya nyomvonalát, a magyar fél részéről a forrás, a banki háttér biztosítása rendelkezésre áll.

 

"A spanyol fél azonban az elmúlt két hónapban nem tett olyan típusú lépeseket, amelyek a korábbi megállapodás szerint várhatók voltak, ezért (...) vélelmezhető, hogy a pálya nem készül el, így futamot sem lehet rajta rendezni" - fogalmazott Gyenesei István. Hangsúlyozta, hogy hivatalos jelzést nem kaptak.

 

A sportért felelős miniszter a Déli Krónikának így fogalmazott: "Kicsit aggódom, mert ígéretekkel nem lehet versenyt rendezni, ígéreteken nem lehet motorozni." Hozzátette: legkésőbb február végén, március közepén el kellene kezdődnie a munkálatoknak.

 

 

 

Szokatlan fideszes csend kíséri a sávolyi beruházást
Wirth Zsuzsanna|2010. 03. 12., 16:06|Utolsó módosítás: 2010. 03. 12., 16:15|
Mély hallgatással és egy másfél soros közleménnyel hajlandó csak reagálni a Fidesz a több tízmilliárd forintnyi közpénz felhasználásával tervezett sávolyi beruházás körüli visszásságokra. Bár a párt a kormány legapróbb támadási felületeit is kihasználja, erről az ügyről nem hajlandó beszélni a Fidesz egyik olyan politikusa sem, aki feltehetően ismerik több részletét. A Fidesz nem reagál érdemben az arra vonatkozó kérdésekre sem, hogy a sávolyi beruházást előkészítő Grupo Milton az Orbán Viktor által alapított fociakadémiához kötődő Videoton főtámogatója.
Itt épülne Sávolyon a Balatonring
"A sávolyi projekt ügyében óriási a zűrzavar, jelenleg nem lehet tisztán látni az ügyben" - ennyit reagált a Fidesz a hetek óta a vezető hírek között szereplő sávolyi motorversenypálya-beruházásról szóló hírekre. A mindössze másfél soros közleményt, amelyben a párt még annyit jegyzett meg, hogy nyilvánosságra hoz majd "minden szerződést", két napja adták ki, holott az ügy körüli érdeklődés már két hete olyan méreteket öltött, hogy Bajnai Gordon miniszterelnöknek is közbe kellett lépnie, miniszterei pedig a nyilvánosság előtt kényszerültek magyarázkodásra.
Az ügy középponjában összesen mintegy 35 milliárd forint sorsa és a sávolyi MotoGP-pálya megépülése áll. A pályát megépíteni tervező spanyol beruházó egy tavaly októberi kormánydöntés szerint 15 milliárd forint állami kezességgel megtámogatott hitelre számíthat az MFB-től, de az állam - pontosabban cége, a Magyar Turizmus Zrt. - a határozat szerint tíz év alatt további 20 milliárd forintot is költ a projektre a MotoGP-verseny rendezési jogáért.
A hitel és a rákölteni tervezett állami pénz megtérülése azonban több nyilvánosságra került szakmai anyag, elemzés szerint is kockázatos, a Pénzügyminisztérium szakértői pedig korábban úgy vélték, egyenesen jogszabályba ütköző, miközben továbbra sem ismert, hogy pontosan mi alapján döntött a kormány a költséges beruházás támogatásáról. Az ügy körül kipattant botrány közepette lemondott a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Niklai Ákos, és csütörtökön visszaadta megbízását Suchman Tamás, a beruházás koordinálásáért felelős kormánybiztos. Hitelszerződés még nem született, így egyre valószínűbb, hogy kicsúszik az időből az építkezés, és a pálya nem tud elkészülni a szeptemberi MotoGP-futamig. A sávolyi beruházás körüli problémákról szóló összes cikkünket megtalálja itt.)
A kormány számára kínos ellentmondások és az ügyben érintett közpénz nagysága ellenére a Fidesz hallgat. Az [origo] csütörtökön az ellenzéki párt öt olyan politikusát kereste meg további kérdésekkel, akiknek szakterületük vagy más érintettségük miatt ismerniük kell az ügy több részletét, de mindannyian elhárították a kérdéseket. Így tett például Bánki Erik, a parlamenti sport- és turisztikai bizottság elnöke, aki a sajóosztályhoz irányította munkatársunkat. Nem nyilatkozott a bizottság egyik fideszes tagja, Lasztovicza Jenő sem, és Varga Mihály, a Fidesz gazdasági tényfeltáró bizottságának vezetője is a sajtóosztályt ajánlotta.
Gelencsér Attila, a Somogy megyei közgyűlés fideszes elnöke (Sávoly Somogy megyében van) csütörtökön reggel még röviden nyilatkozott a Kossuth rádiónak, délután viszont szóvivője útján már csak annyit közölt, egyetért a Fidesz álláspontjával - amely szerint óriási a zűrzavar az ügyben. Reggeli nyilatkozatában Gelencsér annyit mondott, a térségnek szüksége van a motorpályára, de a végső szerződéskötéssel meg kell várni a kormányváltást.
A Fidesz szűkszavúsága azért is különös, mert a párt a kampányidőszakban minden lehetőséget kihasznál, hogy támadja a kormányt. Az elmúlt hetekben a párt bírálta például a kormányt a Malév visszaállamosításával kapcsolatban, sajtótájékoztatót tartott Bajnai Gordon egykori cége, a Wallis egy 2005-ös ügyével kapcsolatban, és tájékoztatón beszélt a sávolyihoz hasonló léptékű, szintén ellentmondások által kísért sukorói kaszinóberuházásról is. A Fidesz ráadásul az európai parlamenti választások óta többször utalt már arra, nem ajánlja a kormánynak, hogy a hátralévő időben nagyobb horderejű döntéseket hozzon.
A Fidesz nem reagál érdemben a sávolyi beruházás előkészítését és menedzselését végző, spanyol hátterű Grupo Milton közvetett politikai kapcsolataira vonatkozó kérdésekre sem. A székesfehérvári Videoton fociklub ugyanis, amely szorosan együttműködik az Orbán Viktor Fidesz-elnök által alapított felcsúti Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémiával, több nagy összegű támogatást köszönhet a Grupo Miltonnak. A cég a csapat egyik főtámogatója, logója a Videoton honlapján is látható, a fehérvári stadion főlelátóját is a cégről nevezték el. Dénes András, a klub kommunikációs munkatársa az [origo]-nak elmondta, reklámszerződés formájában évente körülbelül egymillió eurót kap a Grupo Miltontól a klub. Az [origo] érdeklődött a Fidesz sajtóosztályán is erről a kapcsolatról is, ahol pénteken azt a választ kaptuk, továbbra is a Sávoly ügyében korábban kiadott közleményük fedi a párt álláspontját.
 

 

Megbukott a sávolyi hitelkérelem
Wirth Zsuzsanna2010. 03. 12., 16:06Utolsó módosítás: 2010. 03. 12., 17:41
A Magyar Fejlesztési Bank (MFB) pénteken úgy döntött, nem adja meg az ellentmondásos sávolyi motorpálya-beruházáshoz szükséges 15 milliárd forintos hitelt - értesült az [origo] az MFB szóvivőjétől. A jogi átvilágításon több kockázati tényezőt is találtak a bank jogászai, ezért döntött úgy az MFB, hogy nem írja alá a hitelszerződést. A kormány egyetért a döntéssel, tehát állami hitelből nem épül motorversenypálya Sávolyon.
Eldőlt a sávolyi motorversenypálya-beruházás sorsa, miután pénteken a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) úgy döntött, nem adja meg a 15,3 milliárd forintos hitelt a beruházást tervező Sávoly Motorcentrum Fejlesztő Kft.-nek - mondta az [origo]-nak Őry-Kovács Katalin, az MFB szóvivője.
A bankon belül pénteken újabb egyeztetést tartottak a vitatott beruházáshoz kért, egy tavaly októberi kormányhatározatban megítélt 15,3 milliárd forintos hitelről. Ezt az MFB nyújtotta volna állami kezességvállalással. A pénteki, úgynevezett jogi átvilágításon azonban a bank jogászai több olyan kockázati tényezőt is találtak a hitelszerződés tervezetében, amely szerintük aggodalomra adhat okot. A bank vezetője, Erős János, az MFB vezérigazgatója ezt jelezte a tulajdonosnak, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériumnak (NFGM) - mondta a szóvivő.
Az MFB jogászai többek között aggályosnak tartották, hogy elkészülhet-e a motorversenypálya időre, azaz idén szeptemberre, a 2010-es MotoGP-futam rendezése ugyanis fontos feltétele a projekt sikerességének, és így a hitel megtérülésének is. Őry-Kovács szerint jogi és üzleti kockázatokat egyaránt megfogalmaztak a jogászok.
Az NFGM sajtófőnöke, Pintér Gyöngyi szerint is azt jelenti az MFB döntése, hogy a sávolyi beruházó nem kapja meg a hitelt. Hozzátette, a jogi átvilágítás alapján nem tartják biztosítottnak a hosszú távú versenyszervezést és így a hitel megtérülését. Az [origo] pénteken kereste a beruházót, a Balatonring kommunikációs csoportja, és Mervó József, az SMF Kft. vezetője eddig nem reagált megkeresésünkre.
A kormány sem támogatja
Az NFGM a kormány nevében kiadott közleménye szerint a kormány számára "világossá vált, hogy a beruházó nem tudja vállalni az MFB által támasztott feltételeket", "az MFB és az NFGM a kockázatok kezelésére nem kapott megnyugtató megoldási javaslatokat a beruházótól". A közlemény szerint "a magyar kormány ugyanakkor elkötelezett a sávolyi Moto GP pálya megvalósulása mellett", mert az "Magyarország, a magyar gazdaság és turizmus, valamint a balatoni régió számára alapvetően fontos", az ehhez hasonló beruházások "jelentős fellendülést hozhatnak a település és a régió turisztikai és szolgáltatóiparának, a helyi kis- és középvállalkozásoknak".
A sávolyi projektnek tavaly ígért állami segítség másik pillére a MotoGP verseny rendezési jogáért tíz év alatt fizetendő mintegy 20 milliárd forintos összeg. Ezt lényegében az Önkormányzati Minisztérium által felügyelt Magyar Turizmus Zrt. állná. Az NFGM közleménye szerint "a kormány továbbra is fenntartja, hogy amennyiben a beruházó más finanszírozási konstrukcióban meg tudja építeni a sávolyi MotoGP pályát, akkor kész állami kötelezettséget vállalni a versenyek megrendezéséhez szükséges jogdíjak biztosítására". Ez azt jelenti, hogyha a beruházónak sikerül magántőkéből megépítenie a pályát, akkor a jogdíjakat megveszi az állam.
Előzmények
Az ügy középponjában összesen mintegy 35 milliárd forint sorsa és a sávolyi MotoGP-pálya megépülése áll. A pálya megépítését tervező spanyol beruházó egy tavaly októberi kormánydöntés szerint 15,3 milliárd forint állami kezességgel megtámogatott hitelre számíthatott az MFB-től, de az állam - pontosabban cége, a Magyar Turizmus Zrt. - a határozat szerint tíz év alatt további 20 milliárd forintot is költött volna a projektre a MotoGP-verseny rendezési jogáért.
A hitel megtérülése több nyilvánosságra került szakmai anyag, elemzés szerint is kockázatos, a Pénzügyminisztérium szakértői pedig korábban úgy vélték, egyenesen jogszabályba ütköző, miközben továbbra sem ismert, hogy pontosan mi alapján döntött a kormány a költséges beruházás támogatásáról. Az ügy körül kipattant botrány közepette lemondott a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Niklai Ákos, és csütörtökön visszaadta megbízását Suchman Tamás, a beruházás koordinálásáért felelős kormánybiztos.
A sávolyi beruházás körüli problémákról szóló összes cikkünket megtalálja itt.



Honlapkészítés